DIANALUND
edur-netvaeksmode-med-foredrag-af-jakob-kristensen

Netværksmøde i E-DUR med foredrag af Jakob Kristensen fra Grøn Vækst

E-DUR afholdte årets første arrangement i byrådssalen i Borgerhuset i Dianalund.

Der var først fællespisning og derefter et spændende foredrag af Jakob Kristensen. Der var dog først et kort oplæg ved Jacob Thygesen om mulighederne for erhvervslivet i Dianalund for at annoncere på dianalund.dk.

Grøn Vækst – fra 0 til 170 medarbejdere pÃ¥ 6 Ã¥r

Herefter fortalte Jakob Kristensen om hvordan han med sin kompagnon Thomas Olesen, startede Grøn Vækst i 2011 efter en grundig forberedelse af deres forretningsplan. De havde begge i mange Ã¥r arbejdet med topledelse i anlægsgartnerfirmaet Skælskør Anlægsgartner. Efter opstarten bøde de pÃ¥ ISS’s underafdeling for vedligehold af grønne omrÃ¥der, men valgte dog et samarbejde med Malmos, hvor Grøn Vækst overtog Malmos grønne vedligehold mod at Malmos fik ejerskab  i Grøn Vækst.

Det var som at springe en bombe, da nyheden om Grøn Vækst’s overtagelse af vedligeholdelses aktiviteterne fra Malmos blev offentliggjort til Have & Landskabsmessen i 2011 fortæller Jakob Kristensen, ihvertfald inden for anlægsgartner kredse.

Det er siden lykkedes den oprindelige ejerkreds at købe Malmos andel tilbage. Således ligger ejerskabet af Grøn Vækst i dag igen udelukkende hos Jakob Kristensen og Thomas Olesen. Dette har udelukkende været muligt da der i årene har været en fortsat vækst og en solid indtjening.

Grøn Vækst er gÃ¥et fra at etablere sig som virksomhed i 2011 med Jakob og Thomas som eneste ansatte  til i dag at beskæftige 170 medarbejdere fordelt pÃ¥ tre afdelinger pÃ¥ sjælland. Virksomhedens Ã¥rlige omsætning har nu nÃ¥et 110 mio kr. og sidste Ã¥r med et godt resultat før skat.

En af de store udfordringer undervejs fra mindre til stor virksomhed var at have fuldstændig styr pÃ¥ økonomien. De valgte efter noget tid, at ansætte en økonomichef. Det var med  tunge overvejelser da økonomichefens lønniveau var end de selv hævede fra virksomheden pÃ¥ daværende tidspunkt. Men det var en af de bedste beslutninger de traf, idet der fremadrettet kom fuldstændig styr pÃ¥ økonomien sammen med de rapporteringer der er brug for i dagligdagen.

Virksomheden har fra første færd arbejdet med sine kerneværdier: samarbejde, høj faglighed og arbejdsomhed. Nu er de helt klar til arbejdet med en ny strategiplan for de næste 5 Ã¥r, og som Jakob fortæller, sÃ¥ bliver den helt sikkert pænt ambitiøs. “Hvis man sigter mod stjernerne havner man sikker i trætoppene,”

Ny erhvervschef i Sorø Kommune

Sorø kommunes nye erhvervschef Laila Bregner Carlsen præsenterede efterfølgende sig selv og hvilke tiltag Sorø kommune havde at tilbyde erhvervslivet. Laila kunne ogsÃ¥ fortælle om at Sorø kommune har Danmarks bedste erhvervs image og Region Sjællands bedste erhvervsklima. Som noget nyt starter Sorø kommune nu op med at tilbyde iværksætter kurser i Sorø og ikke som tidligere i Slagelse.

Læs mere: Iværksætterkurserne flytter nu til Sorø

Programmet sluttede af med offentliggørelsen af skiftet i E-durs Styregruppe. Siden etableringen for 3 år siden har Styregruppen bestået af de samme 6 medlemmer. Det er nu tid for en udskiftning, og således har vi nu sagt farvel og tak for godt samarbejde til: Steen Merrild/Churchill Farms, Povl Tams-Pedersen/EDC og Anne Brønnum Højvig/Sparekassen Sjælland. Paw Nielsen/Højvang, Martin Beengaard/Sense Marketing og Henrik Jensen/Vagt og Sikkerhed fortsætter deres virke. Helle Nielsen/Sparekassen Sjælland, Henrik Jensen/HJ Bilpleje og Henrik Oscar Henriksen/Brolagt indtræder som nye medlemmer. Det er meget positivt for udviklingen af E-dur og Dianalund, at det ikke er svært at besætte pladserne. E-dur havde pr. 31. december 2017 ikke færre end 58 medlemmer, hvilket bekræfter tilstedeværelsen af en aktiv by med aktive erhvervsdrivende.

del dette

Nyheder

velkommen til
DUR
Dianalund UdviklingsRÃ¥d
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. At

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed